Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 120 van 161 gevonden artikelen
 
 
  Teacher research as professional development P-12 educators in the USA[1]
 
 
Titel: Teacher research as professional development P-12 educators in the USA[1]
Auteur: Zeichner, Kenneth M.
Verschenen in: Educational action research
Paginering: Jaargang 11 (2002) nr. 2 pagina's 301-326
Jaar: 2002-06
Inhoud: This article reviews selected research related to the professional development impact of school-based teacher research programs for P-12 educators in the USA. Following the presentation of a framework that describes the dimensions of variation in P-12 teacher research in the USA, the article examines the results of several studies of school-based teacher research programs and identifies several conditions under which school-based teacher research becomes a transformative professional development activity for teachers.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 120 van 161 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland