Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 121 van 161 gevonden artikelen
 
 
  Teachers in action research: assumptions and potentials
 
 
Titel: Teachers in action research: assumptions and potentials
Auteur: Li, Yuen-Ling
Verschenen in: Educational action research
Paginering: Jaargang 16 (2008) nr. 2 pagina's 251-260
Jaar: 2008-06
Inhoud: Research literature has long indicated that action research may stimulate practitioners themselves to actively evaluate the quality of their practice. This study is designed to report the use of action research for the development of early years professional practice by analyzing the pre-project and the post-project video-filmed teaching events. The finding was that action research might support knowledge development in the teacher profession. However, the teacher's ability to accommodate outside knowledge might be limited by one's inside knowledge. The study helps to clarify the assumptions and potentials of action research for teachers learning to teach.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 121 van 161 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland