Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 3 van 5 gevonden artikelen
 
 
  Schema-Derived Persuasion and Perception of AIDS Risk
 
 
Titel: Schema-Derived Persuasion and Perception of AIDS Risk
Auteur: Brannon, Laura A.
McCabe, Amy E.
Verschenen in: Health marketing quarterly
Paginering: Jaargang 20 (2002) nr. 2 pagina's 31-48
Jaar: 2002-12-01
Inhoud: Schema correspondence theory (Brannon & Brock, 1994) states that messages that reflect recipients' self-schemas will be more persuasive than non-matching messages. Two experiments demonstrated that matching public health messages to the self-schematic preferences of message recipients can increase the impact of AIDS prevention messages. Evidence from both experiments suggested that the matching effect was due to increased message processing of self-schema matching messages. In Study 1, the matching effect was greater for low need-for-cognition participants (indicating increased thinking in response to matching). In Study 2, participant listed significantly more thoughts in response to self-schema matching, as opposed to non-matching, messages.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 3 van 5 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland