Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
   volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 1 van 16 gevonden artikelen
 
 
  An Analysis of the Value of Marketing to Non-Profit Organization:
 
 
Titel: An Analysis of the Value of Marketing to Non-Profit Organization:
Auteur: Razis, Vic
Razis, Nadia
Verschenen in: Health marketing quarterly
Paginering: Jaargang 11 (1994) nr. 1-2 pagina's 163-190
Jaar: 1994-02-25
Inhoud: This paper considers a broad spectrum of literature concerning the limitations and value of applying marketing management principles from the private sector to public or non-profit organizations. The Child Accident Prevention Foundation of Southern Africa is used as a principle Case-study. The authors conclude that there is much to be gained from applying a more systematic approach, providing one adpats business strategies to more complex social environments and objectives. Since both marketing and social issues share the challenge of 'sensitively serving and satisfying human needs, (Kotler, 1983 p 272) there are also some instances where business can learn from the experience of social organizations in attempts to influence human behavior.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 1 van 16 gevonden artikelen
 
   volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland