Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 5 van 17 gevonden artikelen
 
 
  Consumer Perceptions of Medical Information Sources: An Application of Multidimensional Scaling
 
 
Titel: Consumer Perceptions of Medical Information Sources: An Application of Multidimensional Scaling
Auteur: Bunn, Michele D.
Verschenen in: Health marketing quarterly
Paginering: Jaargang 10 (1993) nr. 3-4 pagina's 83-104
Jaar: 1993-08-04
Inhoud: Multidimensional scaling is widely used in marketing research to characterize the perceived relationships among a set of consumer products. The technique is also well suited to study a number of isses that are of interest to health care marketers. This paper explains multidimensional scaling and provides an illustrative example of health care application. In the research study reported here, the perceptions of various sources of medical information give important insights to a health care organization that is designing a new medical information service for consumers. Other potential applications of the technique for health care marketing are also explored.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 5 van 17 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland