Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 4 van 17 gevonden artikelen
 
 
  Changing Competition in Health Care Marketing
 
 
Titel: Changing Competition in Health Care Marketing
Auteur: Ellis, Brien
Brockman, Beverly K.
Verschenen in: Health marketing quarterly
Paginering: Jaargang 10 (1993) nr. 3-4 pagina's 5-21
Jaar: 1993-08-04
Inhoud: As the cost and importance of healthcare continue to increase, competition in the medical industry is taking new forms and becoming more intense. The driving trends behind this competition are analyzed in the framework of Porter's Five Forces of Competition Model. The authors then discuss how the widely accepted strategies of cost, differentiation, focus, and domestication can be utilized to counter the implications of these trends and how to capitalize on opportunities in medical practice in the 1990's.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 4 van 17 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland