Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 9 van 15 gevonden artikelen
 
 
  Steering the Supertanker
 
 
Titel: Steering the Supertanker
Auteur: Cuthell, John P.
Verschenen in: Computers in the schools
Paginering: Jaargang 23 (2006) nr. 1-2 pagina's 99-110
Jaar: 2006-07-21
Inhoud: The use of computers within the school curriculum raises critical pedagogical issues. The Maddux (1991) classification of educational computer applications as Type I or Type II remains apposite. Type I applications simply reinforce existing teacher-learner paradigms, whereas Type II applications of ICT (Information and Communications Technology: the UKacronym for EdTech) transform teaching and learning. This paper examines United Kingdom case studies predicated on the Type II approach. The government has, since 1997, invested considerable resources in educational ICT through the provision of computers, teacher training, and broadband connectivity. Despite this considerable body of best practice, some schools and teachers still find it difficult to change their existing praxis. This paper examines ways in which some schools have changed course. In many ways schools are like supertankers: A change of direction requires a considerable amount of forward planning before it takes effect.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 9 van 15 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland