Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 2 van 15 gevonden artikelen
 
 
  Digital Portfolios
 
 
Titel: Digital Portfolios
Auteur: Hunt, Andrew L.
Wood, Betty K.
Terrell, Mary Kate
Isom, Jim
Verschenen in: Computers in the schools
Paginering: Jaargang 23 (2006) nr. 1-2 pagina's 139-147
Jaar: 2006-07-21
Inhoud: Educators are faced with developing performance indicators for reporting to state and national agencies on pre-service teacher candidates' ability to teach using innovative pedagogy as well as content-specific standards. Portfolio assessment has gained momentum as a standard in assessing student-learning outcomes. This paper is a discussion of digital portfolio development as a stimulus to the intellectual involvement of the learner (a Type II application). Digital portfolio development is an activity that naturally involves intellectual involvement as the learner identifies the problem (developing the digital portfolio) and then problem solves as he or she creates the digital portfolio. Each student is in control of portfolio development and manipulates the Web-based software to create the professional portfolio.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 2 van 15 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland