Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 122 van 161 gevonden artikelen
 
 
  Teachers' Professional Development as a Process of Critical Action Research
 
 
Titel: Teachers' Professional Development as a Process of Critical Action Research
Auteur: De Gauna, Pilar Ruiz
Diaz, Capitolina
Gonzalez, Valentin
Garaizar, Isabel
Verschenen in: Educational action research
Paginering: Jaargang 3 (1995) nr. 2 pagina's 183-194
Jaar: 1995
Inhoud: In Spain, in the last few years, continuous teacher education has shifted from concentrating on a technological paradigm to developing new approaches which regard the teacher as the main agent of change and curriculum innovation. From this perspective we suggest a programme of professional development based on Habermas' Critical Theory and on a process of action research in which the teachers are involved as active subjects of their own learning.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 122 van 161 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland