Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 7 van 9 gevonden artikelen
 
 
  Teacher learning: the way out of the school restructuring miasma
 
 
Titel: Teacher learning: the way out of the school restructuring miasma
Auteur: Smyth, John
Mcinerney, Peter
Hattam, Robert
Lawson, Mike
Verschenen in: International journal of leadership in education
Paginering: Jaargang 1 (1998) nr. 2 pagina's 95-109
Jaar: 1998-04
Inhoud: The rightful role of teachers in the current wave of educational restructuring around the world reveals that teachers have had less than a prominent role in that. This paper argues that teachers exercise important pedagogical leadership in schools through the way they shape, enact and live the vision and culture of their schools. A particular instance in Australia is described in which sustaining a culture of debate around teaching and learning, and the indigenous structures that support a more politicized view of teacher learning, constitute a crucial expression of how teachers live out an entitlement to speak.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 7 van 9 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland
Toegankelijkheidsverklaring