Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 4 van 7 gevonden artikelen
 
 
  Factors in the Use of Lap-dissolve Presentation Methods for Teaching the Visualisation of Spatial Transformations
 
 
Titel: Factors in the Use of Lap-dissolve Presentation Methods for Teaching the Visualisation of Spatial Transformations
Auteur: Seddon, G. M.
Farra, A. O. K. El
Jusoh, I.
Verschenen in: British educational research journal
Paginering: Jaargang 10 (1984) nr. 2 pagina's 189-197
Jaar: 1984-10
Inhoud: Two experiments were performed to study the effects of varying the exposure-time and the dissolve-time in the use of a lap-dissolve control unit in presenting programmes intended to teach 14-15-year-old students to visualise the effects of performing reflections and rotations on molecules represented in diagrams. Both experiments employed a two-dimensional design with three levels for each of the two factors. The Rotations Programme was not effective with any of the combinations of exposure- and dissolve-times. The effectiveness of the Reflections Programme showed a significant U-shaped relationship as the exposure-time changed from 5 through 7.5 to 10 seconds. There was no significant effect involving dissolve-time.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 4 van 7 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland