Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 3 van 7 gevonden artikelen
 
 
  Criterion-referenced Testing: pedagogical implications
 
 
Titel: Criterion-referenced Testing: pedagogical implications
Auteur: Horne, Stuart
Verschenen in: British educational research journal
Paginering: Jaargang 10 (1984) nr. 2 pagina's 155-173
Jaar: 1984-10
Inhoud: It is suggested that past and current testing systems in education fail to provide pedagogically valuable information. The more potentially valuable approach to educational testing, criterion-referenced measurement, is considered in detail. Although it should, theoretically, provide pedagogically useful information it is hampered by practical problems. These problems involve alternative interpretations of criterion-referenced measurement; the setting of cutting scores; validity and reliability. Domain content and domain order determination also present difficulties. It is concluded that the psychometric approach to criterion-referenced measurement masks the quality of response by relying on the quantity of correct responses. The alternative is to redirect criterion-referenced measurement principles to a learning theory base and a consideration of the quality of pupil errors.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 3 van 7 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland