Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 27 van 54 gevonden artikelen
 
 
  Learners, learning and new technologies
 
 
Titel: Learners, learning and new technologies
Auteur: McFarlane, Angela
Verschenen in: Educational media international
Paginering: Jaargang 40 (2003) nr. 3-4 pagina's 219-227
Jaar: 2003-09
Inhoud: In 1997 the UK Government introduced a major five-year programme to support and evaluate the successful use of new technologies in life-long learning. Known as the National Grid for Learning (NGfL) Strategy, this ambitious vision addresses ICT infrastructure, content and practice. Recent OECD studies suggest that the main issues addressed through the NGfL are common to those being tackled throughout the developed world (OECD 2002). This paper will look at the implications of these strategies for curriculum improvement and reform. A theorisation of the possible relationships between different features of ICT and learning will be offered. Finally the contrast between home and school based use of technologies, and the implications for learning will be considered.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 27 van 54 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland