Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 5 van 9 gevonden artikelen
 
 
  Inspiring Student Self-Motivation
 
 
Titel: Inspiring Student Self-Motivation
Auteur: Virginia Brackett
Verschenen in: Insight
Paginering: Jaargang 2 (2007) nr. 1 pagina's 26-31
Jaar: 2007
Inhoud: While normally appreciative of the invitation to join colleagues in a discussion of pedagogy and what “works” in the classroom, I have in most instances reluctantly participated in discussion of student motivation. I dip my toe into this philosophical quagmire only if permitted license to substitute the phrase student inspiration in place of student motivation. I also find it helpful to turn the rhetorical tables, as it were, and consider self-motivation on the part of students. The concept of individuals who hold some sense of self that a classroom mentor may nurture through student inspiration is one in which I place a modicum of trust. To “inspire” is literally to “breathe in,” to actively pull sustenance from a proffered external source. Active student determination based on some sense of self may couple with instructor inspiration to promote academic success.
Uitgever: Park University (provided by DOAJ)
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 5 van 9 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland