Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 6 van 14 gevonden artikelen
 
 
  Physics Classroom Engagement: constructing understanding in real time
 
 
Titel: Physics Classroom Engagement: constructing understanding in real time
Auteur: Dewey I., Dykstra, Jr.
Verschenen in: Latin American journal of physics education
Paginering: Jaargang 2 (2008) nr. 1 pagina's 1-5
Jaar: 2008
Inhoud: The dismal results of standard physics teaching found in the research in physics education are explained and justified by the folk theory of physics teaching. Challenging this folk theory at its core results in far superior student learning. An example of an alternative practice called student understanding-driven instruction is described. Implications for the role of the teacher and for teacher preparation are drawn, as are challenges to engaging in this alternative physics teaching practice.
Uitgever: Instituto Politécnico Nacional, Latin American Physics Education Network
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 6 van 14 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland