Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 2 van 3 gevonden artikelen
 
 
  Development of a Computerized Number Sense Scale for 3-rd Graders: Reliability and Validity Analysis
 
 
Titel: Development of a Computerized Number Sense Scale for 3-rd Graders: Reliability and Validity Analysis
Auteur: Der-Ching Yang
Mao-neng Fred Li
Wei-Jin Li
Verschenen in: International electronic journal of mathematics education
Paginering: Jaargang 3 (2008) nr. 2 pagina's 110-124
Jaar: 2008
Inhoud: This study was to develop a computerized number sense scale (CNST) to assess the performance of students who had already completed the 3rd-grade mathematics curriculum. In total, 808 students from representative elementary schools, including cities, country and rural areas of Taiwan, participated in this study. The results of statistical analyses and content analysis indicated that this computerized number sense scale demonstrates good reliability and validity. Cronbach’s α coefficient of the scale was .8526 and its construct reliability was .805. In addition, the 5-factor number sense model was empirically and theoretically supported via confirmatory factor analysis and literature review.
Uitgever: Gokkusagi Ltd.
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 2 van 3 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland
Toegankelijkheidsverklaring