Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 30 van 47 gevonden artikelen
 
 
  Service Skills and Service Quality
 
 
Titel: Service Skills and Service Quality
Auteur: Luk, Sherriff T. K.
Layton, Roger
Verschenen in: Journal of human resources in hospitality & tourism
Paginering: Jaargang 3 (2005) nr. 2 pagina's 33-60
Jaar: 2005-01-11
Inhoud: Though various types of service skills and knowledge have been suggested for inclusion in service training programs that are designed to improve the competence of frontline service providers, there has been no empirical work to investigate the structural relationships among various types of service skill. In this study, a total of twelve types of service skill are identified. A measurement model for service skills is developed accordingly and tested with the use of hotel service. The results of confirmatory factor analysis reveal acceptable model fit, suggesting that these twelve types of service skill can be classified into two categories: technical versus functional. Performance on technical skills is found to have greater impact on service quality.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 30 van 47 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland