Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 11 van 47 gevonden artikelen
 
 
  A Value-Driven Process Model of Hospitality Human Capital
 
 
Titel: A Value-Driven Process Model of Hospitality Human Capital
Auteur: Young, Cheri A.
McManus, Amy
Canale, Deborah
Verschenen in: Journal of human resources in hospitality & tourism
Paginering: Jaargang 4 (2005) nr. 2 pagina's 1-26
Jaar: 2005-12-05
Inhoud: Since value in today's economy is increasingly driven by employees as opposed to hard assets (Zimmerman, p. 32), managing employees and their ideas is now a cornerstone of competitive advantage. To effectively manage these value-driving elements, organizations must be able to accurately measure them. To measure them, the authors collected data from twenty-one interviews with human resources professionals in the hospitality industry, attempting to define human capital in this economic sector. Findings uncovered three main hospitality-specific human capital (HHC) components: service-oriented employees, empowered employees, and committed employees. A process model maps organizational mission, strategic objectives, and specific managerial activities that increase the value of HHC and drive value to the bottom line.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 11 van 47 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland