Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 4 van 5 gevonden artikelen
 
 
  Service System
 
 
Titel: Service System
Auteur: Kandampully, Jay
Duddy, Ria
Verschenen in: International journal of hospitality and tourism administration
Paginering: Jaargang 2 (2001) nr. 1 pagina's 27-47
Jaar: 2001-05-31
Inhoud: Availing of tourism or hospitality services is no longer considered a luxury confined to people living in the economically developed countries; it has become an integral component of lifestyle and thus a global industry, with producers and consumers spread across the world. This fact and its transformation towards maturity have presented new challenges for the managers of hospitality and tourism businesses. The progressive nature of customer expectations and the highly competitive market renders it essential that hospitality and tourism management seek ways through which they can maintain leadership in the marketplace. This study proposes the “service system,” a model that is capable of interlinking the nascent service strategies of empowerment, service guarantees and service recovery to assist hospitality and tourism firms to deliver superior service while, simultaneously, gaining a competitive advantage.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 4 van 5 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland