Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 4 van 8 gevonden artikelen
 
 
  Improving the Strategy Selection Process
 
 
Titel: Improving the Strategy Selection Process
Auteur: Reich, Allen Z.
Verschenen in: Journal of hospitality marketing & management
Paginering: Jaargang 7 (2000) nr. 1 pagina's 75-102
Jaar: 2000-01-01
Inhoud: Making effective strategic decisions is not a simple task. Though no heuristic can remove potential planning hazards or absolve management of the responsibility for guiding the firm, good information can improve the results. The strategic analysis questioning sequence provides management with an organized, systematic process with which to: locate key situational factors; determine their importance; develop optional strategies; and finally to assess the viability of potential strategies. As the process is ingrained in the firm's planning process and each manager's mental (cognitive) model, better decisions should follow.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 4 van 8 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland