Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 4 van 6 gevonden artikelen
 
 
  Linking Business and Marketing Strategies:
 
 
Titel: Linking Business and Marketing Strategies:
Auteur: Shea, Linda
Roberts, Chris
Verschenen in: Journal of hospitality marketing & management
Paginering: Jaargang 3 (1995) nr. 1 pagina's 47-64
Jaar: 1995-07-25
Inhoud: Recent literature in strategic management points to the development of functional skills and resources appropriate to the competitive setting. Thus, a thorough understanding of competitive conditions is critical for determining which functional skills are most likely to contribute to a fm's competitive strategy. This paper presents an analysis of the competitive environment of the hotel industry for each of five location-based segments: airport, resort, center city, highway, and suburban. Using published industry data over a seven-year period, three dimensions of the competitive environment-munificence, complexity, and dynamism-are assessed. The results show important differences between segments and indicating a need for unique combinations of skills and assets within each segment.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 4 van 6 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland