Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 4 van 9 gevonden artikelen
 
 
  Customer Interchange of Tourist Attractions:
 
 
Titel: Customer Interchange of Tourist Attractions:
Auteur: Bojanic, David C.
Voli, Patricia K.
Verschenen in: Journal of hospitality marketing & management
Paginering: Jaargang 1 (1993) nr. 2 pagina's 45-58
Jaar: 1993-01-05
Inhoud: Although a great deal of money and effort is dedicated to attracting the traveling tourist, the value and influence of the local resident market segment should not be underestimated. This paper presents a case for segmenting tourist markets to include local residents as a viable and distinct target market. Data collected from 311 area residents is analyzed via customer interchange analysis and cluster analysis. The results indicate that local residents fall into three distinct clusters and that local attractions tend to share these customers. Marketing implications in the form of joint marketing programs, local resident influence and public policy are presented.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 4 van 9 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland