Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige   
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 7 van 7 gevonden artikelen
 
 
  Using complementary approaches to evaluate second language programmes
 
 
Titel: Using complementary approaches to evaluate second language programmes
Auteur: Ullmann, Rebecca
Verschenen in: Language culture and curriculum
Paginering: Jaargang 3 (1990) nr. 1 pagina's 19-38
Jaar: 1990
Inhoud: This paper argues that an evaluation model that combines complementary research approaches provides a richer, more complete description of an L2 programme than does the 'output-only' model. Multiple perspectives, it is argued, provide insights about L2 teaching and learning that stand to benefit both teachers and researchers. The paper describes a multidimensional study that examined a beginning Core French programme offered in a large urban school system in Ontario, Canada. The study's organising framework included four areas of investigation: curriculum analysis, classroom observation, participant opinion surveys, and student assessment. Some insights gained from the study are discussed, and implications for future research and programme development are suggested.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 7 van 7 gevonden artikelen
 
<< vorige   
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland