Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
   volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 1 van 10 gevonden artikelen
 
 
  A Study of Consumers' Attitudes Toward Veterinarian Advertising
 
 
Titel: A Study of Consumers' Attitudes Toward Veterinarian Advertising
Auteur: Stevens, Robert E.
Loudon, David L.
Williamson, Stan
Verschenen in: Health marketing quarterly
Paginering: Jaargang 12 (1995) nr. 3 pagina's 85-94
Jaar: 1995-06-01
Inhoud: This study identifies consumers' views regarding veterinarian advertising, the types of media they consult and the factors they use to choose a veterinarian, along with the most used services. The study used a telephone survey of 100 randomly chosen pet owners from a metropolitan area of a Southern state. Response analysis using a Liken scale for opinions along with precentages and cross-tabulations reveal that consumers' desire more information about service quality and type and are favorable toward veterinarian advertising. Results also indicate that in the absence of advertising, word of mouth recomemendations are the most frequent source for choosing a veterinarian; quality issues are more important than price; immunizations are the most used service; and advertising will not lower consumers' views of veterinarians' professionalism.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 1 van 10 gevonden artikelen
 
   volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland