Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 3 van 10 gevonden artikelen
 
 
  How Recovering Alcoholics Interpret Alcoholic-Beverage Advertising
 
 
Titel: How Recovering Alcoholics Interpret Alcoholic-Beverage Advertising
Auteur: Treise, Deborah M.
Taylor, Ronald E.
Wells, Ludmilla G.
Verschenen in: Health marketing quarterly
Paginering: Jaargang 12 (1995) nr. 2 pagina's 125-139
Jaar: 1995-02-22
Inhoud: Even though research fails to demonstrate a strong positive relationship between alcoholic-beverage advertising and consumption, alcoholic-beverage advertising remains an emotionaly-charged issue because of the costs associated with alcoholism in our society. This study is based on interviews with 20 recovering alcoholics and seeks to understand the meaning of such advertising from the perspective of the recovering alcoholic. Interviews indicate that some recovering alcoholics, particularly in early stages of treatment, view alcohol advertising and the images and techniques used within such ads to be triggers to further drinking. Public policy and treatment center program implications are also discussed.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 3 van 10 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland
Toegankelijkheidsverklaring