Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 7 van 16 gevonden artikelen
 
 
  Healthcare Professionals and the Ethics of Healthcare Marketing
 
 
Titel: Healthcare Professionals and the Ethics of Healthcare Marketing
Auteur: Hammond, Kevin L.
Jurkus, Anthony F.
Verschenen in: Health marketing quarterly
Paginering: Jaargang 11 (1994) nr. 1-2 pagina's 9-18
Jaar: 1994-02-25
Inhoud: The article explores marketing ethics considerations in the application of marketing to healthcare. While we realize that acceptance of healthcare marketing by all stakeholders is important for successful marketing, we emphasize its level of acceptance by healthcare professionals. The high levels of resistance to advertising and other forms of healthcare marketing by healthcare professionals has been largely based on the grounds that the practices are unethical. The nature of the resistance thus invites this exploration of healthcare marketing (and the marketing concept), marketing ethics, and the acceptance (rejection) by healthcare professionals of healthcare marketing.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 7 van 16 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland