Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 3 van 12 gevonden artikelen
 
 
  CAS Applied in a Functional Perspective College Algebra Curriculum
 
 
Titel: CAS Applied in a Functional Perspective College Algebra Curriculum
Auteur: Mayes, Robert
Verschenen in: Computers in the schools
Paginering: Jaargang 17 (2001) nr. 1-2 pagina's 57-75
Jaar: 2001-05-31
Inhoud: Act in Algebra(ACT) is a functional perspective curriculum for college algebra that focuses on the use of realistic applications to motivate the acquisition of mathematical concepts through active student explorations. A computer algebra system (CAS) is used as an open-ended tool in the exploration of mathematics and the modeling of data. The goal of ACT is to improve student cognition, metacognition, and affect with respect to college algebra. A series of studies was conducted from the spring of 1994 to the spring of 1999 to determine the effects of the CAS in a functional perspective curriculum. This article provides an overview of the findings of those studies and discusses the implications of these findings for the teaching and learning of algebra.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 3 van 12 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland