Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 2 van 31 gevonden artikelen
 
 
  A learning theory view of repeated probation and non-action for offenses by juvenile offenders
 
 
Titel: A learning theory view of repeated probation and non-action for offenses by juvenile offenders
Auteur: Sherrets, Steven
Verschenen in: Journal of clinical child and adolescent psychology
Paginering: Jaargang 6 (1977) nr. 3 pagina's 101-103
Jaar: 1977
Inhoud: Using a retrospective design learning theory was used to predict the rate of commission of offenses, type of offense and degree of resistance to change as a function of the rate that non-action/probation was given for juvenile offenses. Findings indicate type of offense does not predict disposition, and that the most likely disposition for all offenses was non-action/probation. The rate at which probation was given on any one individual was related to the severity of offense and rate of offense commission.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 2 van 31 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland