Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 9 van 13 gevonden artikelen
 
 
  Intergenerational Literacy Programs: Rationale, Description, and Effectiveness
 
 
Titel: Intergenerational Literacy Programs: Rationale, Description, and Effectiveness
Auteur: Daisey, Peggy
Verschenen in: Journal of clinical child and adolescent psychology
Paginering: Jaargang 20 (1991) nr. 1 pagina's 11-17
Jaar: 1991-03-01
Inhoud: Defined intergenerational literacy as the tendency to pass on literacy abilities or the lack of them from parent to child. A theoretical rationale for combining adult literacy programs with early childhood education is presented, based on the influence of the home environment, of parent-child shared reading activities, and of parents' attitudes toward education. Three intergenerational literacy programs are described, along with evidence for their effectiveness. Even Start, a new major source of federal funding for intergenerational literacy programs, will contribute to the development and evaluation of additional program models. Intergenerational literacy programs offer promise in empowering parents to improve the literacy of their families.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 9 van 13 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland