Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 2 van 6 gevonden artikelen
 
 
  Assessing Achievement Versus High-Stakes Testing: A Crucial Contrast
 
 
Titel: Assessing Achievement Versus High-Stakes Testing: A Crucial Contrast
Auteur: Jones, Lyle V.
Verschenen in: Educational assessment
Paginering: Jaargang 7 (2001) nr. 1 pagina's 21-28
Jaar: 2001-02-01
Inhoud: Assessing achievement for samples of students can produce useful information about what students know and can do and about performance changes over time. In contrast, high-stakes testing of all students overemphasizes limited aspects of education at the expense of arguably more important goals. High-stakes tests can entail harmful direct effects for some individuals and harmful side effects for others. Illustrations are cited. Student engagement in school appears to be a key element of effective schooling. Adopting measures of student engagement along with measures of achievement would provide a balance between two important goals of education.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 2 van 6 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland