Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 9 van 12 gevonden artikelen
 
 
  Readiness, Instruction, and Learning to be a Kindergartner
 
 
Titel: Readiness, Instruction, and Learning to be a Kindergartner
Auteur: Graue, M. Elizabeth
Verschenen in: Early education and development
Paginering: Jaargang 3 (1992) nr. 2 pagina's 92-114
Jaar: 1992-04-01
Inhoud: As children enter school they learn to take on the role of student. This qualitative study describes how the children in one classroom learned what it meant to be a kindergartner in the context of a community meaning of readiness for school. Analysis of classroom observations and parent, teacher, and student interviews indicate that this school community held a coherent meaning of readiness. This meaning provided the framework for instructional activities and served to help parents understand their children as students. Finally, it helped to frame students' interpretations of their first public school experience through their involvement in classroom tasks.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 9 van 12 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland