Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 10 van 12 gevonden artikelen
 
 
  School Change: A Partnership Approach
 
 
Titel: School Change: A Partnership Approach
Auteur: DeLaney Horsch, Patricia
Verschenen in: Early education and development
Paginering: Jaargang 3 (1992) nr. 2 pagina's 128-138
Jaar: 1992-04-01
Inhoud: This article discusses a partnership between Erikson Institute and four Chicago public schools. The purpose of the partnership was to enhance the power and effectiveness of urban education serving low income children, prekindergarten through third grade, by creating classrooms that reflect the principles of developmentally appropriate practice (Bredelcamp, 1987). The article tells the story of the partnership by detailing the initial assumptions, the state of the schools, and the process of collaboration including site visits for teachers, classroom consultation, workshops, and videotaping. It lists the difficulties field associates encountered during the project and offers suggestions for others attempting such work.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 10 van 12 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland