Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 3 van 6 gevonden artikelen
 
 
  Effects of a Brief Intervention Program to Promote Prosocial Behaviors in Young Children
 
 
Titel: Effects of a Brief Intervention Program to Promote Prosocial Behaviors in Young Children
Auteur: Honig, Alice S.
Pollack, Brad
Verschenen in: Early education and development
Paginering: Jaargang 1 (1990) nr. 6 pagina's 438-444
Jaar: 1990-10-01
Inhoud: A classroom procedure that did not involve extensive teacher training nor intrusion into the school system was found to be easily implemented for one month with second graders. The children were encouraged to report during daily circle time how they had been kind, cooperative, helpful, or sharing with a peer. The report had to be corroborated by at least one classmate. Each prosocial action resulted in a star being placed on a class star chart. Pre and post observations of the frequency of prosocial actions by the intervention class and a randomly chosen control class revealed a significant increase in prosocial actions among peers in the intervention classroom.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 3 van 6 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland
Toegankelijkheidsverklaring