Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige   
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 6 van 6 gevonden artikelen
 
 
  University Instructor Perceptions of the Use of Asynchronous Text-Based Discussion in Distance Courses
 
 
Titel: University Instructor Perceptions of the Use of Asynchronous Text-Based Discussion in Distance Courses
Auteur: Kanuka, Heather
Collett, Dave
Caswell, Cynthia
Verschenen in: American journal of distance education
Paginering: Jaargang 16 (2002) nr. 3 pagina's 151-167
Jaar: 2002-09-01
Inhoud: This study was conducted to extend our understanding of the impacts on instruction when asynchronous text-based Internet communication technology is integrated into distance courses. The researchers interviewed twelve university instructors to examine Berge's (1995) four roles of the use of technologies as an interview guide. Moore's (1972) theory of transactional distance was used to interpret the data. The results revealed that as university instructors in distance education programs gain experience, they find it is possible to translate many face-to-face instructional strategies to the online classroom and learn the technical aspects necessary for effective use of asynchronous text-based Internet communication tools. However, most instructors continue to experience a tension between structure, dialogue, and autonomy.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 6 van 6 gevonden artikelen
 
<< vorige   
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland
Toegankelijkheidsverklaring