Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
   volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 1 van 14 gevonden artikelen
 
 
  A Framework for Teaching, Learning, and Assessing Environmental Issues
 
 
Titel: A Framework for Teaching, Learning, and Assessing Environmental Issues
Auteur: McKeown-Ice, Rosalyn
Dendinger, Roger
Verschenen in: Journal of geography
Paginering: Jaargang 107 (2008) nr. 4-5 pagina's 161-166
Jaar: 2008-07
Inhoud: A twelve-question framework for teaching, learning, and assessing environmental issues was created through analysis of environmental textbooks and interviews with professors and researchers who specialize in the environment. Concepts in the framework include: causes, scale, spatial distribution, longevity, consequences, risks, economic implications, solutions, obstacles, social values, stakeholders, political status, behavior changes, and personal actions. The twelve-question framework was submitted to a validity panel of geographers. Statistical analysis of responses from the panel indicates that the framework is valid.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 1 van 14 gevonden artikelen
 
   volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland