Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 3 van 8 gevonden artikelen
 
 
  Exploring the labyrinth of first and second order inquiry in action research
 
 
Titel: Exploring the labyrinth of first and second order inquiry in action research
Auteur: Losito, Bruno
Pozzo, Graziella
Somekh, Bridget
Verschenen in: Educational action research
Paginering: Jaargang 6 (1998) nr. 2 pagina's 219-240
Jaar: 1998-06
Inhoud: This article offers a few reflections on the distinction currently made between first and second order inquiry in action research, embedded in the context in which they developed. Referring to their experience as facilitators/outside researchers in an action research project involving two groups of primary school head teachers in Italy, the authors argue that both facilitators and practitioners can develop first and second order action research. After a description of the context, samples of reflection as it developed within the two groups are presented, that show the recursive nature of some of the strategies used to facilitate the process. The article ends with a few questions to open further investigation.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 3 van 8 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland