Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 8 van 161 gevonden artikelen
 
 
  Action research concerning technology for design and associated pedagogy
 
 
Titel: Action research concerning technology for design and associated pedagogy
Auteur: Norman, Eddie
Verschenen in: Educational action research
Paginering: Jaargang 7 (1999) nr. 2 pagina's 297-308
Jaar: 1999-06
Inhoud: This article begins by discussing action research as a designerly mode of enquiry. The issues and difficulties associated with such a research strategy are highlighted through a discussion of the characteristics of 'wicked problems' as proposed by Rittel & Webber (1974). The essential outcomes of such research - a textbook for A/AS-level design and technology, and teaching and learning strategies for industrial design and technology undergraduates might not be regarded as conventional research outputs, but the arguments presented show that such a viewpoint would be mistaken. Some characteristics of action research as a beneficial mode of enquiry for academics in higher education are noted.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 8 van 161 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland