Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 14 van 40 gevonden artikelen
 
 
  Education and Social Integration: a comparative study of the comprehensive school system in Scandinavia
 
 
Titel: Education and Social Integration: a comparative study of the comprehensive school system in Scandinavia
Auteur: Wiborg, Susanne
Verschenen in: London review of education
Paginering: Jaargang 2 (2004) nr. 2 pagina's 83-93
Jaar: 2004-07
Inhoud: The purpose of this article is to outline a framework of explanation of the unique tradition of comprehensive schooling in Scandinavia. All the countries developed an all-through system of education from grade one to nine/ten with mixed ability classes for nearly all. This allthrough system of education is a product of a long historical development. It will be argued that four factors shaped this development: strong state involvement, a relative egalitarian class structure, powerful Liberal Party and a strong Social Democracy.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 14 van 40 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland