Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 12 van 40 gevonden artikelen
 
 
  Durkheim, Vygotsky and the Curriculum of the Future
 
 
Titel: Durkheim, Vygotsky and the Curriculum of the Future
Auteur: Young, Michael
Verschenen in: London review of education
Paginering: Jaargang 1 (2003) nr. 2 pagina's 100-117
Jaar: 2003-07
Inhoud: This paper is concerned with the principles on which the curriculum should be based. It argues that the fundamental issue is the relationship between the knowledge on which the curriculum is based and the everyday knowledge that learners bring to school or college. The approaches to knowledge of two educational theorists, the French sociologist, Emile Durkheim, and the Russian psychologist, Lev Vygotsky, are discussed. While pointing out some of the limitations of their approaches, the paper argues that their attempts to integrate the objectivity and the historicity of knowledge must remain at the heart of future curriculum debates.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 12 van 40 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland