Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 11 van 40 gevonden artikelen
 
 
  Disempowering and dislocating: how learners from diverse cultures read the role of the English language in UK higher education
 
 
Titel: Disempowering and dislocating: how learners from diverse cultures read the role of the English language in UK higher education
Auteur: Welikala, Thushari
Verschenen in: London review of education
Paginering: Jaargang 6 (2008) nr. 2 pagina's 159-169
Jaar: 2008-07
Inhoud: This paper explores how the English language privileges and empowers certain epistemologies and ontologies in international higher education in the UK. The author discusses how the English language is used to construct assumptions and practices to legitimise particular ways of constructing knowledge. The main argument is that language provides a lead in silencing and marginalising alternative forms of coming to know within diverse cultures, thus creating feelings of disempowerment and dislocation for some learners. The paper highlights how learners from different cultures make sense of the role of language within the context of UK higher education, in terms of power, cultural politics and intellectual hegemony. It also suggests that ontological and epistemological stances are socially and culturally constructed, albeit reduced to linguistic constructions within UK university contexts.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 11 van 40 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland