Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 51 van 191 gevonden artikelen
 
 
  “Do you see what I see?” Reading a different classroom scene
 
 
Titel: “Do you see what I see?” Reading a different classroom scene
Auteur: Reid, Jo-Anne
Kamler, Barbara
Simpson, Alyson
Maclean, Rod
Verschenen in: International journal of qualitative studies in education
Paginering: Jaargang 9 (1996) nr. 1 pagina's 87-108
Jaar: 1996-01
Inhoud: This paper examines the problem of representing a research site in poststructuralist terms, suggesting that “data” often taken for granted cannot be read to represent “reality” or “truth.” The representation of classroom life produced for analysis is both multifaceted and contradictory. The researcher's positioning within the major discourses governing educational practice may have as much influence on what is seen in the classroom as does the researcher's physical positioning within material reality. Rather than being seen as an impediment to ongoing educational research for change, the findings presented offer a challenge to researchers to make explicit their underlying interests and agendas.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 51 van 191 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland