Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 50 van 191 gevonden artikelen
 
 
  Doing feminist ethnography: lessons from feminist classrooms
 
 
Titel: Doing feminist ethnography: lessons from feminist classrooms
Auteur: Maher, Frances A.
Tetreault, Mary Kay Thompson
Verschenen in: International journal of qualitative studies in education
Paginering: Jaargang 6 (1993) nr. 1 pagina's 19-32
Jaar: 1993-01
Inhoud: This essay describes the methodology employed in an ethnographic study of eighteen feminist college teachers. The themes of mastery, authority, and positionality were used to analyze pedagogies in these classrooms. These themes are explored in terms of their methodological implications and the articulation of the authors' relationships with their informants and their concerns as feminist ethnographers.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 50 van 191 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland