Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 3 van 6 gevonden artikelen
 
 
  Making the pedagogic relay inclusive for indigenous Australian students in mathematics classrooms
 
 
Titel: Making the pedagogic relay inclusive for indigenous Australian students in mathematics classrooms
Auteur: Zevenbergen, Robyn
Mousley, Judith
Sullivan, Peter
Verschenen in: International journal of inclusive education
Paginering: Jaargang 8 (2004) nr. 4 pagina's 391-405
Jaar: 2004-10
Inhoud: Many students are unsuccessful in the study of school mathematics, not because of some innate ability, but because of pedagogical practices. Bernstein (1996) has argued that pedagogy serves as a mechanism for cultural reproduction, so that for those students whose cultures are different from that represented in and through pedagogy, the task of constructing school mathematics is made more difficult. The paper explores the ways in which a teacher changes the pedagogic relay in order to be more inclusive of her students. Her practice is informed by understanding the ways in which pedagogy is a subtle tool for marginalization in mathematics.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 3 van 6 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland