Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 4 van 6 gevonden artikelen
 
 
  Inclusive education: romantic, subversive or realistic?
 
 
Titel: Inclusive education: romantic, subversive or realistic?
Auteur: Barton, Len
Verschenen in: International journal of inclusive education
Paginering: Jaargang 1 (1997) nr. 3 pagina's 231-242
Jaar: 1997-07
Inhoud: This paper seeks to identify some of the key issues involved in the question of inclusive education. This includes conceptual, ideological and practical difficulties. Part of a realistic approach to the topic necessitates an understanding of the context in which the struggle for inclusion takes place. Particular consideration is given to the marketization of education and the challenges it presents to those seeking to remove exclusionary practices. The paper argues for an understanding that can contribute to change and thus advocates the urgent need for a theory of political agency.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 4 van 6 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland