Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 5 van 14 gevonden artikelen
 
 
  CREATIVITY AND BRAIN HEMISPHERES: EDUCATIONAL IMPLICATIONS
 
 
Titel: CREATIVITY AND BRAIN HEMISPHERES: EDUCATIONAL IMPLICATIONS
Auteur: Gribov, Iouri
Verschenen in: High ability studies
Paginering: Jaargang 3 (1992) nr. 1 pagina's 6-14
Jaar: 1992
Inhoud: The problem of defence and development of the creative and humanistic potential of human beings (as a problem of psychoecology) is discussed in the context of brain hemispheric asymmetry. Data from experiments (drawing and writing with the right and left hand, their interference with solving of mathematical tasks) show simple practical methods for the facilitation of nonverbal creative self-realisation in art. The nature of aesthetic feeling and its connection with creative psychic states is discussed in this context. Research (creative work of pupils aged 7-11 in art) shows that the unconscious collective hostility of traditionally educated children to creative self-expression increases with age, and that there is a high correlation of creative activity with ambidextrousness. A broad psychoecological program is proposed on the basis of the data.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 5 van 14 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland