Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 79 van 201 gevonden artikelen
 
 
  Contacts with classmates: the social position of pupils with Down's syndrome in Dutch mainstream education
 
 
Titel: Contacts with classmates: the social position of pupils with Down's syndrome in Dutch mainstream education
Auteur: Scheepstra, Annette J. M.
Nakken, Han
Pijl, Sip Jan
Verschenen in: European journal of special needs education
Paginering: Jaargang 14 (1999) nr. 3 pagina's 212-220
Jaar: 1999-10
Inhoud: An important aspect of integrating special needs pupils in mainstream education is social integration. Parents of Down's syndrome children and their teachers in regular education regard contact with peers as of utmost importance for these children's development. Until recently, there was little research in The Netherlands on social contact between mainstream Down's syndrome children and their classmates. The study addresses the number and type of contacts in the regular classroom and the position occupied by the pupils involved within their peer group in regular education.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 79 van 201 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland