Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 56 van 201 gevonden artikelen
 
 
  Comparing the curriculum development process in special (MLD) schools: a systematic qualitative approach
 
 
Titel: Comparing the curriculum development process in special (MLD) schools: a systematic qualitative approach
Auteur: Redmond, Patrick
Evans, Peter
Ireson, Judith
Wedell, Klaus
Verschenen in: European journal of special needs education
Paginering: Jaargang 3 (1988) nr. 3 pagina's 147-160
Jaar: 1988-09
Inhoud: The present paper describes a comparative study of ten special schools for pupils with moderate learning difficulties in England and Wales. Qualitative analysis of interview data and curriculum documentation collected from the schools provide a model of the curriculum process which is firmly grounded in the data. Comparisons across the categories of the model indicate strong differences between the schools in certain categories, e.g. use of objectives, specification of curriculum intention, monitoring of pupil progress and curriculum evaluation.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 56 van 201 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland