Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 175 van 201 gevonden artikelen
 
 
  The attitudes of mainstream teachers towards pupils with emotional and behavioural difficulties
 
 
Titel: The attitudes of mainstream teachers towards pupils with emotional and behavioural difficulties
Auteur: Chazan, Maurice
Verschenen in: European journal of special needs education
Paginering: Jaargang 9 (1994) nr. 3 pagina's 261-274
Jaar: 1994-10
Inhoud: This paper reviews a selection of the literature relating to the attitudes of mainstream teachers to different types of emotional and behavioural difficulties (EBDs) in the classroom. It discusses the variables influencing these attitudes, including gender, age and ethnicity of teachers and pupils; national context; between- and within-school factors; within-classroom factors; and the availability and quality of support services. The literature shows that many mainstream teachers have negative perceptions of, and limited tolerance for, problem behaviour in the classroom, and the barriers to modifying these attitudes are considered. Examples of projects designed to overcome these barriers are given.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 175 van 201 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland