Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 140 van 201 gevonden artikelen
 
 
  Policy-making and special educational needs: a framework for analysis
 
 
Titel: Policy-making and special educational needs: a framework for analysis
Auteur: Croll, Paul
Moses, Diana
Verschenen in: European journal of special needs education
Paginering: Jaargang 9 (1994) nr. 3 pagina's 275-286
Jaar: 1994-10
Inhoud: The paper presents a framework for the analysis of policy-making in special educational needs, which considers the policy context of educational policy-making, the processes involved in devising and establishing public policy and aspects of the content of policy developments in the area of special educational needs. Major legislation in the USA (Education of All Handicapped Children Act, Public Law 94-142) and England and Wales (Education Act 1981) are considered in terms of this framework. Major policy contexts are comprehensivization in England and Wales and civil rights in the USA. Themes in the policy process include centre-local issues, policy sources, political partisanship and the role of the courts. Themes in special educational policy include inclusion, extension, integration and individuali-zation.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 140 van 201 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland