Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 6 van 7 gevonden artikelen
 
 
  EVALUATING THE NEEDS OF A BIRMINGHAM SECONDARY SCHOOL'S TROUBLED STUDENTS AND THE SCHOOL'S WORKING RESPONSES TO THEM: 'THE VALUE OF LISTENING'
 
 
Titel: EVALUATING THE NEEDS OF A BIRMINGHAM SECONDARY SCHOOL'S TROUBLED STUDENTS AND THE SCHOOL'S WORKING RESPONSES TO THEM: 'THE VALUE OF LISTENING'
Auteur: Pace, Mick
Verschenen in: Emotional and behavioural difficulties
Paginering: Jaargang 3 (1998) nr. 2 pagina's 14-22
Jaar: 1998
Inhoud: The profile of the school's population is outlined, as are the school's strong pastoral responses to behavioural need. A wide range of evidence, including a survey of students, is discussed to demonstrate both the need for further responses and the form that they should take; factors militating against proper provision are discussed, including the City of Birmingham LEA's interpretations of the SEN Code which are shown to have significant funding implications. The school's proposals are explained; these include the introduction of an on-site behaviour support unit, an individual counselling service, and Classroom Assistants.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 6 van 7 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland